15.02.2008., petak

Poluvremenske reklame

Jeste li, dragi čitatelji, ikad gledali na Tv neku nevažnu nogometnu utakmicu? Ne od onih super derbija s Drogbom i Abramovičem, nego onako, neku nezanimljivu, neku zbog koje lokalne kladionice posežu za trećom danskom ligom, a korporacije i koncerni ni u primislima ne kane platiti reklamu na poluvremenu.
Sigurno znate o čemu govorim. Ako možda ne, to vam je od onih Kamen-Mramor uzvratnih četvrtfinalnih utakmica za neki uzaludni trofej koje vas tako hipnotiziraju da krotko i smjerno ostanete pogledati i reklame u poluvremenu i, nemoćni da se ustanete, očekujete novo javljanje legendarnog reportera Drage Ćosića. Pretvoreni ne u kauč potejto, nego u kauč pire ... A čujte, ima i takvih dana. Pa se, dakle, prepustite Onim reklamama!

Nogometne poluvremenske reklame! Meni najdraže. Reklame za kanadsku šindru, garažna vrata, aluminijske profile, krovne prozore, pipe, kade i tuš-kabine, sanitarne majstorije opće prakse i fasadnu opeku. Ultimativni muški must-have-must-know hardware.
To je meni znatno bolje od Ponosa Ratkajevih, Misli 21. stoljeća, Otvorenog, vremenske prognoze i reklama za nove tehnologije.

Nemojte mislit da sam ja sad neki entuzijast od kanadske šindre. Ma kakvi. Ja vam to više doživljavam kao žanr. Otprilike kao western, 007, novi val ili EPP noir. Reklo bi se, s teorijske strane. Evo vam onda mojih zapažanja i ekspertize o nogometnim reklamama.

Zakon br. 1. Nogometne reklame nemaju ni fabule ni likova. Nema tu gubitka vremena s mamice-prolio-mi-se-višebojni-jagoda/čokolada-sladoled-po-majici, tako-sam-sretna-da-faks-misli-na-mene. Nema tu romantike kao u reklamama za mobilnu telefoniju, euforije kao kad peglaš master-card, a bogme ni patetike kao kad se nude dobrovoljni mirovinski fondovi. Fakti! Fakti se cijene kod nogometne publike.

Zakon br.2. Pošto nema fabule ni likova, a ne može sve ići u mutavo, treba narator. Default narator je Ana Brbora-Hum. Pazite, ako vaša reklama ide s naracijom neke osobe za koju se utvrdi da nije Ana Brbora, sorry. Nekad je mogao proći Vladimir Levak, možda tu i tamo Drago Celizić ili još ponetko, ali danas je drugo vrijeme. Aut Ana, aut vaša reklama ne spada u žanr i zbogom. Vaša reklama nije poluvremenska nogometna reklama i žalim slučaj.

Zakon br.3. S naratorom idu i ključne riječi, pa i ključne fraze. A one glase: (a) naše ljubazno osoblje, (b) iz naše bogate ponude izdvajamo, (c) tradicija i dugogodišnje iskustvo, (d) zadovoljstvo potrošača. (e) pogodnost.

Zakon br.4. Daljnji element koji nogometne reklame čini izdvojenim žanrom su tzv. telopi. To vam je otprilike ono kad se na tv ekranu izmjenjuju fotografije. Dobro ste shvatili, ne brinite. Fotografije! To je ono kad vidite nasmiješenu tetu koja stoji pred garažnim vratima par sekundi nepomična ili nekog striku koji se rukuje s prodavačem kanadske šindre, isto nepomični (ali se smiješe).

Zakon br.5. Što je nezamjenjiv dio nogometnih reklama, to su i pregaoci. Katkad vidite radnike kako veselo postavljaju fasadnu opeku, ponekad istovaruju vrtne patuljke, najčešće voze neke viljuškare i manipuliraju s paletama, ima ih, doduše, i koji montiraju sifone. No, što god da im je područje, oni se imaju prikazati. Nogometna publika traži proizvođače i radnike i ima pravo na njih. Te ih i dobiva.

Zakon br.6. Muzika. Tu smo malo nedefinirani jer ne bi baš htjeli biti ofenzivni. State of the art nalaže uključiti osjećaj „da ti sve polazi od ruke“. Za sad se najbolji efekti postižu na sintesajzeru koji u pozadini izvodi neke od uspješnica Engelberta Humperdicka i Demisa Roussosa. Avangardni režiseri posežu u novije vrijeme i za opusom Boney M. Priča se da pojedinci nastoje progurati i Ricchi e Poveri, ali ne vjerujem.

Tu bih sada stao. Možda bi se još malo moglo teoretizirati. O kutu kamere, o plavim i bijelim kombinezonima onih pregalaca iz Zakona br. 5, o stanju duha kad ti omiljeni klub primi gol u 45. minuti, a ti bi trebao dijeliti sreću s gazdom koji je nabavio nova garažna vrata i laminate.

I ovako vjerujem da sam vas pridobio. Poluvremenske reklame sad znate prepoznat. Na vama je da nastavite istraživanje i unaprijedite žanr. Oni nemirnijeg duha već snatre o tome da se i sami okušaju.

Ili, kao što bi rekao Švec u onom čuvenom jinglu ... oho, već jeste!




- 01:14 - Komentari (9) - Isprintaj - #

< veljača, 2008 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29    

Komentari On/Off

bok svima! najprije, hvala miri gavranu za naslov koji sam posudio. hvala i tehnickom osoblju bez kojega ovaj blog ne bi bio moguć. za sve ostalo krivite mene.



sarli.euklid@gmail.com

aparatczyk, athenaair, bleki, bolimozak, 4pištolja, 2mama, jimbo, libertybell, nesvrstani, ribafish, svijetuboci, zdenkov kulturni kombi, zrinsko pismo, zvone

+obrati pažnju na reader's digest u lijevom stupcu atheninog bloga.


pollitika


CNN

boja: plava
grad: Zagreb
rijeka: Sava
more: Jadransko
deviza: svetsko, a naše
nogometni klub: LA Galaxy
uzori: Karl May, Christine Nöstlinger, Mato Lovrak
frustracija: torta od sira
atletičar: Luciano Sušanj
posao: Moj
legenda: Ćiro Blažević
nogometni klub: Dinamo, Zagreb
uzor: natporučnik Lukaš
boss: The Boss
simpatija: Ana Štefok
film: Sjever-sjeverozapad
plan: nemam
gdje nisam bio a želio bih otići: Japan
uzor: kojot iz ptice trkačice
tenis: McEnroe i Federer
hrana: pohani šnicli, ćevapi i sve
TV: Milka Babović
radio: muzičke špice od emisija "Po vašem izboru", "Sport-muzika-sport" (a.k.a."Sport i glazba"), "Dogodilo se na današnji dan", "Siesta latina". Jednom ću ih postat. Ako mi pomognete da ih nađem, blagodarim.
novine: Plavi vjesnik, Šator koji se trese, Polet, St. Louis Post Dispatch
stajling: Trifon Ivanov
političar: nema
moto: keksi
moto: It's OK!





Free Hit Counters
Free Hit Counters

Društvo
Ovaj grad ima previše novca
Bože, èuvaj Hrvatsku!
What We Talk About When We Talk About ...
Vozaèka
Nature i društvo
Gdje zapinje sa zakonima?
Jutarnji 1 i 2
Stoj! Tko ide?
8. mart
To su najbolji navijaèi na svijetu
1. maj
Hitna služba
Okabe, Thompson, Primorac, Di Canio, Židak
Živo blato
Ime i prezime
Million euro baby
Platiti, molim!
RH protiv Mehe A.
Neæe on meni u naslov, ni sluèajno!
Schladming? Pih.
Ovo ne smije proæi nekažnjeno!
Elitno pitanje
Gordana Lukaè Koritnik
Slobodni tjednik Nacional
Marisol u Dubravi
Nazovi B. radi ... procjene
Policija na ispitu
Policija na ispitu
Tko to tamo šuti
Otvoreno pismo vozaèu vozila marke Audi, registracijskih oznaka ZG 9009 IJ
Kino Hrvatska
CSI Zagreb
Utakmica u nogama
Hitler u našem sokaku

Škola
Kamo na maturalac - Katmandu, Cancun ili Ognjena Zemlja
Novi kineski duæan
Apparent rari nantes in gurgite vasto
Štrajk
De nautis
Bolonja
Pogled u susjedovo dvorište: doktorice i medicinska braæa
Tko želi biti znanstveni novak
Školarine
Novi udžbenici za novo doba
Prosvjed na matematici: studentima premalo ispita
Škola
Državna matura putuje na fakultet
Instruktori negativne matematike
MZOŠ
Bolonja, revisited
Kaznena prijava protiv neimenovanih poèinitelja


Politika
Pitanje za poreznike
Portfelj bez ministra
Glavaš spašen, sudbina ostalih još uvijek neizvjesna
Mirovine, Vol I. Tko je kriv?
Nije sukob interesa
Mirovine, Vol II. Problem novih umirovljenika
Kad biste znali koliko vas volim, plakali biste od sreæe
Struènjaci stižu
Mirovine, Vol. III. Mirovinska strategija SDP-a
Kako sam kupio novi auto
Hebrangizacija krenula
Ordonans na izborima
Natrag u garažu
D'Hondt
Holdingu ima tko da piše
ZERP
ZERP je opijum za narod
Referendum
Good morning America, how are you!
John McCain


Sport
Ledene staze
Dinamo - Hajduk 27:27
1. poluvrijeme
Slalomski junaci dana
Pet rukometnih želja
Prvenstvo svijeta u konspiraciji
Francuzi zaustavili favorite
Svjetsko prvenstvo u stolnom tenisu: nema predaje
Zaslužni majstori sporta
Mala zemlja za veliku maturu
Sportske novosti
Bravo, Blanka
Ajax
Bend it like Beckham
Reykjavik, 18.1.08. Zbogom, Bobby!
Euro 2008: Odabrana poglavlja, Vol. I
Euro 2008: Odabrana poglavlja, Vol II
Olimpijski
Kretanje u neprijateljskoj pozadini
Kradljivci sporta
Stefan Holm
Sportski pregled


Glazba
Hi fi
The Wild, the Innocent and the E Street Dream
A sada ...
Dylan
Bruce Springsteen na San Siru

Razno
Znanstveni pristup èekanju u redovima
Sutra æu baciti radio kroz prozor
2007.
2007. ctd.
IBM
E, moj Olivere, to je niz!
Me, myself, Irene i velike crne škare
Garmisch
Limete
Da Vincijev codex
Moguæe je!
Domaæa zadaæa
Puding od narandže
Brkovi: update
Zloèin u vrtiæu
Vrlo pouèan vikend
Grand Plavac Modri
Zaustavna traka
Poslovièno zbunjen
Èestitka ZET-u
Uvod u nostalgiènu kombinatoriku
Muški genitiv
Dogodilo se na današnji dan
Sva sreæa da je tjedan pri kraju
Stankoviæu, sjedni, 1!
Što se èeka?
Svijet oko nas
ZAN2240
Ponekad treba izgubiti novèanik
Sapore di sale
Što te nema
Koje boje su makedonski vatrogasci?
Uvod u osnove medijske viktimologije
Otvor' ženo Studenu, man' se oèenaša
Ležeæi policajci i kriza identiteta
Nestala adresa
Bagaža
2007., tjedan 42
Kakofonija
HRTV uništa
Da sam ja netko
Male tajne malih od kužine
2008
Èestitka
Simca
Skrivena kamera
Poluvremenske reklame
Samo za odrasle
Ovo je kraj
Drvosjeèa da sam ja
Šarli u nevoljama
Višedimenzionalni Einstein
Doèek
Istinite prièe
Isprika
For the Record
0:0
Prvomajska èestitka
Život u zoni
Nisi sam
Bunch of things that happened
Nije lako, ali je lijepo i korisno ...
Akcija
Cabaret
North by Northeast
Pyongyang Calling
Domaæica može u mirovinu
Život je toèno ovdje